Juudjevrede.reismee.nl

Seriously Easy Going

Hallo allen die meelezen. Hoe is het daar in de kou?

Hier gaat het goed. Genietend van het mooie weer (tussen de regenbuien door) en van de ontspannen sfeer, ga ik rustig mijn gangetje. Een korte periode een beetje heimwee gehad naar mijn huis, familie en vrienden. Maar door meer naar buiten te gaan en onder de mensen zijn voelde ik me steeds beter.

Ik ben inmiddels begonnen met werken. Ik startte bij een instelling voor gehandicapte kinderen. Ik was van deur tot deur een uur onderweg. Om deze reden ben ik gestopt en op zoek gegaan naar ander vrijwilligerswerk. Momenteel werk ik bij een kinderdagverblijf en assisteer ik de hoofdleidster. Het zijn kinderen van 1 tot en met 3 jaar. Er werken 2 leidsters (inclusief de hoofdleidster). De leidsters worden door de kinderen respectvol met 'tante' aangesproken. Het is lang geleden dat ik me heb bezig gehouden met knippen en plakken van knutselwerkjes maar ik vind het toch eigenlijk wel leuk om te doen. Sommige kinderen zijn wel een beetje vrijpostig zoals ze dat hier noemen, wat zoiets betekend als brutaal. Maar de brutaliteit is vaak zo grappig dat je er niet boos om kan worden. Het werken met de kinderen bevalt me dus erg goed. Mijn collega’s zijn ook erg aardig en gezellig.

Ik ben de nodige insecten tegen gekomen in Suriname. Binnen- en buitenshuis. Door mijn zeer slechte ogen heb ik bijvoorbeeld een kakkerlak aangezien voor een dor blaadje. Ik wilde het oprapen maar het bewoog... Ik schrok en viel bijna achterover. Te smerig. Ook ben ik in mijn kamer aangevallen door een krokodil.

Nou ja krokodil,kamrawintje, salamander whatever... bijna hetzelfde. Ik vind ze na al die jaren dat ik hier op vakantie ben geweest nog steeds verschrikkelijk.En ik weet dat ze niks doen en alleen maar insecten eten, maar het idee dat het beestje even uit balans raakt en boven op me valt geeft me rillingen.

Met de muggen heb ik inmiddels ook een goede relatie. Elke dag komen ze kussen. Vooral mijn benen moeten eraan geloven. De laatste weken is het wel vele malen minder geworden en ik hoop maar dat ze snel op me uitgekeken zijn.

Vanuit Suriname groet ik iedereen die meeleest.

So so lobi.

Reacties

Reacties

roger

Dietje, leuk verhaal weer.
Heimwee is gebruikelijk hoor. Maar niet leuk.
Wij missen je heel erg en Danée jou het meest :)

wat fijn dat je leuk werk hebt gevonden, dat is ook niet makkelijk.
Lijkt mij zo leuk om jou te komen opzoeken, maar gelukkig komt je girl Tanya je snel groeten toch?

Wij missen je en zijn heel trots op jou.
Binnenkort maar weer facetimen :)

Luv u groetjes Lodja, Marijke en Danée :)

Michiel

Leuk om weer wat van je te horen. Je werkt met kinderen, dat lijkt me zeker wat voor jou. Ik hoop dat je hier veel voldoening uit haalt. Je hebt ze zeker veel te geven.

We (ik in iedergeval) missen je!
We nemen hier vandaag afscheid van Frank, Ilja, Christine en Alfred.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!