Juudjevrede.reismee.nl

Koud!!!!

Stel je voor: Het is ochtend, je wekker gaat en je komt uit bed. Nog een beetje slaperig loop je naar de badkamer. Je doet de kraan open en wacht tot het de juiste temperatuur heeft. Eenmaal warm, stap je onder de douche en word je langzaam maar zeker wakker. Je kleedt je aan en de dag kan beginnen. Mooi toch? Maar hoe begint je dag als je alleen maar KOUD water hebt... Ik kan er maar niet aan wennen. Ook al is het buiten 30 graden, het douchen met koud water vind ik niet prettig. Maar ja, when in Su...

De dagen voor kerst waren geen zonnige dagen, het kwam met bakken uit de hemel. Om toch een gevulde koelkast (oké, en kledingkast) te hebben moest ik zo af en toe toch naar buiten. Na het winkelen stapte ik met mijn spullen in een goed (door airco) gekoelde taxi. De combinatie van natte kleding en airco deed mijn gezondheid geen goed. Eenmaal thuis had ik het behoorlijk koud gekregen. Een warme douche zou nu erg lekker zijn, maar laat ik mijn huisje nou alleen koud water hebben... De kerstdagen heb ik daarom helaas in mijn bed doorgebracht. Ik rilde 's nachts van de kou en was erg verkouden. Ik had er zo erg naar uitgekeken, maar dat liep helaas anders.

Eind december was ik weer helemaal gezond en vast besloten om nog wat leuke feestje te gaan bezoeken. Een ding staat als een paal boven water: De feestjes in Suriname zijn super. Leuke bandjes, lekker eten, gezellige mensen. "s Middags om 12 uur werden de vuurwerkrollen (pagara) uitgerold midden in het centrum van de stad. Een hoop lawaai maar dat hoort erbij. En 's avonds van een Streetparty met La Rouge, naar een schuifelfeest met Sabakoe. Om 24.00 uur was ik thuis en heb ik met de buren het nieuwe jaar ingeluid.

Ik wens een ieder die meeleest een heel gelukkig 2015 toe.

Reacties

Reacties

astrid spier

ongelooflijk, maar het kan echt koud zijn in Su.
's avnds heb ik sokken aan in bed.
Tip: koop een plastiek emmertje, kook water in een pannetje en baad met: WARM WATER
Er komen wel steeds meer zonneboilers in Suriname, dus dat verandert zeker!!

denise

Schrijven is niet echt jouw ding zei je.. hef gaat je echt goed af! Ik geniet mee van je avontuur! Mis je! X

Michiel

Jij ook een gelukkig nieuwjaar namens ook alle collega's bij Kwintes!

Tosca :D

Jai, jai, jai ooooh jai!! Menie die WINTERRRR
Je schrijft zo leuk Zussie :D

Judith

Bedankt allemaal. @ michiel groetjes terug aan iedereen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!